sreda, 15. april 2015

4. - 8. tekaški trening, pitje vode in prehranjevanje

Živijoooo :) zadnji dnevi so kar pestri in naporni, tako da se nekako nisem pripravila do tega, da bi napisala kakšno objavo, a to še ne pomeni, da v tem času nisem nič tekla. Od 5. treninga naprej imam spet tekaško družbo in sicer tečeva s sosedo. Zaenkrat nama gre kar dobro, čeprav se moram malo bremzat, ker ko jo gledam, bi kar tekla vsak dan, vendar zaradi kolena je boljše, da tega ne počnem. Pa tudi drugače, skoraj nikoli v preteklosti nisem tekla vsak dan, temveč vsak drugi dan :)
Kot lahko vidite, sem pri hoji, kadar sem bila sama, hitrejša, pri teku pa iz treninga v trening napredujem, tako da bom počasi že podaljšala razdaljo. Mislim, da so zgoraj napisane razdalje po delih točne, vsaj tako mi kaže google maps. Garmin je še v okrevanju, trenutno mi ni to prioriteta, čeprav priznam, da ga pogrešam, ampak važno, da se teče ;)
Vikend je bil precej aktiven, saj sem v soboto zvečer šla hodit od Portoroža do Pirana in nazaj proti Luciji ter nazaj do centra Portoroža. Koliko km sem naredila, ne vem, saj je po Google Maps to kar težko izračunat, tako da bom zmerila to progo enkrat ob priliki z Garminom. V nedeljo sem šla na Otliško okno, štartala iz Izvira Hublj (Ajdovščina) in potrebovala za vzpon cca 1h, nadmorska višina 800m. Zame je bilo kar naporno, ker nisem v formi, čeprav mi je kolega rekel, da sem v dobri kondiciji, ampak mislim, da me je na vrh bolj pripeljala kraška trma kot pa trenutna kondicija :D
 Vir: http://www.hribi.net/slika.asp?gora=7525 
Tudi z pitjem nesladkanih tekočin mi gre dobro z izjemo včerajšnjega dne, ko sem spila samo 1.5l. Danes sicer še nisem izpolnila cilja, vendar sem na dobri poti, da mi uspe.


V tem času sem izpolnila še en cilj in sicer dobro delovanje funkcij telesa.

Kar se tiče mojega prehranjevanja, mi gre boljše od rok. Sladkarij, piškotov in raznega peciva zelo malo pojem, sedaj nisem niti porcijo na dan, če ga pa že jem, jem to kot obrok in ne poleg celotnega obroka. Pa namesto sladkih piškotov jem ovsene piškote in temno čokolado z deležem kakava vsaj 55%. Na obsegih in teži se že nekaj pozna, vendar bom raje čez en mesec govorila o napredku.

Sedaj pa grem nekaj pojest, ker sem takooo lačna, da ne morem več zdržat ;) uživajte v sončku!

nedelja, 05. april 2015

Moje trenutno stanje in pitje vode

Upam, da tudi pri vas sije sončk, vendar pa srčno upam, da ne tako piha kot pri nas :) danes moj tek odpade zaradi burje in tudi tega, ker imam obojne tekaške copate mokre, saj mi jih je mama oprala brez da bi me opomnila. Tako, da bom šla jutri na tek, danes pa rekla nekaj na temo mojega trenutnega stanja :)
Vir: http://markkavcic.si/kako-meriti-napredek-pri-hujsanju/
Podatki o obsegih telesa in moji teži z dne 3.4., da bom lažje primerjala rezultate.
Prsi     92
Pas - kjer je najožji del     73.5
Trebuh - kjer je popek      86
Medenica                       90,5
Boki - najširši del telesa  104
Stegno - merjeno na zgornjem delu  59.5
Koleno - merjeno nad kolenom         40

Merjeno na osebni diagnostični tehnici Sanitas SBG 39:
Teža            61.6
% maščobe 27.8%
% vode        52.6%
% mišic       35.6%
Visoka sem cca 164cm.

Sicer mi je čudno, da kljub temu, da zadnje čase več pijem, tega ne pokaže v % vode, ampak najbrž je krivo to, da to so bolj okrivne številke kot pa dejansko stanje. Zadnje čase se itak bolj osredotočam na mere oz. obsege, saj se pri tem lažje in bolj realno vidi napredek.
Pitje vode mi gre odlično, tudi 30.3. sem spila dovolj (2.6l), vendar žal pozabila zapisat še zadnji kozarec vode, ki sem ga spila. Sedaj teče 12 dan in zaenkrt mi gre super. Vendar samo uvedba teka in pitje vode ne bo dovolj za spremembe na obliki telesa. 

Naslednja dva ukrepa:
  • max 1 porcijo sladkarij, piškotov, čokolad ipd na dan (1. porcija = 1 piškot, 1 rebro čokolade,... tisto kar ponavadi piše kot porcijo v tabeli prehrambene vrednosti na izdelku)
  • 2h pred spanjem ne jej
Sladkarije oz nezdravi prigrizki so v zadnjem času pri meni kar velik problem, čeprav včasih jih sploh nisem veliko jedla. Glede na to, da imam tudi precej boleče menstruacije in naj bi manj sladkarij oz. manj enostavnih OH in sladkorja vplivalo na zmanjšanje bolečin, je to dodatna motivacija, da bom imela mero pri uživanju teh izdelkov. 

Pa še vesela novica - v kino grem gledat Hitri in drzni 7 in sem čisto navdušena, a obenem upam, da se ne bom že prvi dan preveč pregrešila :D uživajte še naprej :)

sobota, 04. april 2015

3. tekaški trening in tekaška literatura :)

Živijooo :) zeeeelo sem vesela in navdušena, kar mi bo sigurno prineslo s seboj tudi dodatno dozo motivacije, saj sem naletela v reklami na čisto novo tekaško knjigo in prvi vtis je bil: "To pa moram imeti!" Nekako je naneslo, da sem že v roku dveh dni šla v nakupovalni center in si v Mladinski knjigi kupila čisto sveže izdano knjigo Popolni vodnik Tek in maraton - kako teči hitreje, dlje, bolje. Knjiga je šele dober teden v prodaji.
Všeč mi je, ker je knjiga precej slikovita in enostavno pritegnila me je :) knjiga se dotakne različnih tem in sicer:
  • tekaški laboratorij: o različnih delih telesa, kako postati učikovit tekač in kako oceniti tekaške zmogljivosti
  • priprave na tek: cilji, tekaška oprema, prehrana, ogrevanje in ohlajenje, raztezanje, razne vaje
  • načrtovanje treninga: načela, raznovrstnost, vzporedni treningi, programi za 5km, 10km, polmaraton in maraton, moč in vztržljivost, programi po tekmi
  • krepitev telesa: trening za jedro telesa in z obremenitvijo
  • tekma: miselnost, gorivo, tekočina, strategija
  • skrb za telo: preprečevanje poškodb, vaje, običajne težave in poškodbe 
To je v grobem prepisano kazalo, kaj več bom povedala, ko bom knjigo dejansko prebrala ;) ta teden sem dobila po pošti še revijo Tek Plus, ki sem je bila prav vesela.

No sedaj pa še dve besedi o mojem 3 tekaškem treningu :) proga in potek treninga sta bila ista kot zadnjič. Za 1.4km teka sem potrebovala 10:05, povprečna hitrost teka 8.33km/h. Vse čase sem malo izboljšala, skupni čas pa zmanjšala na 21:21.
Koleno se drži ok, vendar bom se vseeno poskusila čimbolj bremzat vsaj sedaj kot se še uvajam v tek, ker nočem spet kakih poškodb in res že hočem naredit en napredek pri teku in pretečt več kot 10km..

Vesele velikonočne praznike!
Vir: http://www.lifestylenatural.com/3662/Velika-noc-najvecji-in-najstarejsi

sreda, 01. april 2015

2. tekaški trening .. in že prvi užitki pri teku :)

Živijooo :) čeprav sem včeraj zbolela in imela zvečer vročino, sem zgleda danes že ozdravila in zato izkoristla sončni dan za ponovni tek. Čudno mi je, kako sem v enem dnevu že ok, mogoče je kriv popoldanski spanec, zvečer 1.5l vode in še skoraj 0.5l juha z kuhano zelenjavo :)
 Vir: http://www.huffingtonpost.com/2014/02/20/best-running-books-runner-should-read_n_4810498.html
Proga je bila ista, aplikacija tudi, le da so tokrat podatki o kilometrini še manj natančni, potek treninga pa je bil naslednji:
  1. del: razgibalne vaje
  2. del: ogrevanje s hojo 8:04, 900m
  3. del: počasen tek 10:38, 1400m, povprečna hitrost 7.9km/h
  4. del: ohlajanje s hojo 3:26, 350m 
Skupno sem potrebovala 22:11 in naredila 2.65km. Kot lahko vidite, sem razdaljo teka podaljšala predvsem zaradi vetra, saj sem se bala, da me bo prepihalo in bom spet obležala.

Počutje med tekom:
  • super, tisti del proge, ki sem jo tudi zadnjič tekla, sem tokrat pretekla 34 sekund hitrejše, preostali del je bil počasnejši
  • občutek užitka, da sem nekaj naredila zase in občutek lahkostnosti, sicer le zadnjo minuto, a vendarle :)
Počutje po teku:
  • vesela, ker mislim, da bom počasi počasi lahko res redno tekla in mi koleno ne bo povzročalo večjih težav
  • koleno me ne boli, si bom pa vseeno preventivno mazala s kremo za lajšanje bolečin v sklepih, škodit najbrž ne more
Tokrat bom bila malo krajša :) uživajte v sončku!